کد خبر: 1201236
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱
«تولید انبوه اتوبوس برقی»  وعده‌ای روی وعده‌های قبلی!
بهناز قاسمی
جوان آنلاین: مردم به وعده‌وعید مسئولان در حوزه خـودرو عـادت کرده‌اند و همچنان در انتظار بهره‌مندی از مزایای خودروی برقی هستند؛ وعده‌ای که وزیر صمت شش ماه پیش به مردم داد، هنوز محقق نشده است. به نظر می‌رسد چنین پروژه‌ای با وعده درمانی محقق نشود چراکه تولید و واردات خودروی برقی و آماده‌سازی زیرساخت‌های آن به همتی بلند و کنار زدن مافیای خودرو نیاز دارد که قطعاً با افتتاح‌های نمایشی یا وعده درمانی محقق نمی‌شود. 
«خیال‌مان از خودرو‌های برقی راحت شد» این عبارتی بود که وزیر صمت در آیین افتتاح نخستین خط تولید انبوه اتوبوس برقی در کشور اعلام کرد. تولید و واردات خودرو‌های برقی یکی از مهم‌ترین وعده‌های عباس علی‌آبادی است که در شش ماهه گذشته در تمام مصاحبه‌ها و جلساتش با مجلسی‌ها اعلام کرده است. اولین گام تحقق این وعده راه‌اندازی جایگاه‌های شارژ باتری بود که در هفته دولت انجام گرفت، اما در حال حاضر فقط یک جایگاه در پایتخت خدمت‌رسانی می‌کند. علاوه بر این هنوز زیرساخت اصلی در شبکه برق کشور و شارژ باتری خودرو‌های برقی از سوی برق خانگی نیز تکمیل و راه‌اندازی نشده است، بنابراین وزارت صمت در کنار وعده درمانی که برای تولید و واردات خودرو‌های برقی و خودرو‌های هوشمند به راه انداخته است، باید در گام نخست جایگاه‌هایی که در هفته دولت راه‌اندازی شده را تکمیل و به خوبی نگهداری کند تا گام‌های دیگر تولید و واردات خودرو به درستی محقق شود. بدیهی است اعتماد از دست رفته مردم نیز بعد از تولید و تجاری‌سازی خودرو‌های برقی با کیفیت خوب و قیمت مناسب برمی‌گردد. هرچند پیش از این وعده واردات خودرو‌های نو و کارکرده در طول سال ۱۴۰۲ به مردم داده شده بود و هنوز محقق نشده است. 
علی‌آبادی در مراسم روز گذشته طوری از آغاز انبوه اتوبوس‌های برقی اظهار خوشحالی کرد که گویی تولید خودرو‌های سواری برقی به تولید انبوه رسیده است و مردم باید در انتظار ورود خودرو‌های هوشمند باشند! وی می‌گوید: تولید خودرو‌های برقی روی غلتک افتاده و خیال‌مان از این بابت راحت شده است، حال باید به فکر نوآوری و انقلاب صنعتی چهارم باشیم و از امروز از خودرو‌های هوشمند صحبت کنیم. 
وزیر صمت همچنین توپ تعویق در تولید خودرو‌های برقی را به زمین سازمان استاندارد می‌اندازد و می‌افزاید: پروژه خودرو‌های برقی در ایران از سال١٣٧٨ مورد توجه قرار گرفت و تمرکز بر خودرو‌های برقی آغاز شد، اما تا چندی پیش پشت در‌های سازمان استاندارد متوقف مانده بود تا اینکه با حمایت رئیس‌جمهوری، بلافاصله فرایند حل مشکلات در دستور کار قرار گرفت و به سرعت حل شد و موضوع خط تولید خودرو‌های برقی پیش افتاد. وعده جدید وزیر صمت مبنی بر تولید انبوه اتوبوس‌های برقی در حالی است که هنوز خبری از تحقق وعده‌های قبلی نیست!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار